Subiektywny przegląd prasy branżowej – listopad

02.12.2015

Listopad niczym późnojesiennymi liśćmi zasypał nas ciekawymi publikacjami, z których wyłowiliśmy najbardziej kolorowe i kształtne. Jeśli nawet w przelocie napotkaliście na którąś z nich, a czas nie pozwolił na dokładne jej się przyjrzenie, pora to nadrobić i poznać wszystkie. Warto!

media-998990_960_720Social Media 2010-2015-2020 – nowymarketing.pl

Aby wiedzieć, co w Social Mediach piszczy, zdecydowanie warto zajrzeć do e-booka przygotowanego przez Nowy Marketing. Poczytamy tam np. o mikrowalucie emocjonalnej, jaką są lajki, przypomnimy sobie, za co kochamy Snapchat lub Periscope i poćwierkamy sobie o tym i owym. Przed lekturą można skorzystać z małego aperitifu, czyli artykułu o tym, jak marki powoli zaczynają stawać się wydawcami.

Własne platformy contentowe, czyli jak marki stają się wydawcami – nowymarketing.pl

Obecnie powstaje tak wiele rozmaitej treści, że konsumenci stają się bardzo wymagający. Widząc te zmiany, coraz więcej firm decyduje się na długofalowe, przemyślane działania, zamiast doraźnych kampanii, a hasło „content first” powoli staje się normą. Aby czuwać nad jakością treści coraz częściej marki same przejmują rolę wydawcy i stawiają na rozwój własnych, wartościowych platform contentowych. Jednak istotną rolę w ściąganiu na nie ruchu mają umiejętne działania w social mediach. Te są niezastąpione w budowaniu i utrzymaniu trwałych relacji z odbiorcą. Powstają przez to sprawnie działające ekosystemy wydawnicze, w których głównym kanałem dystrybucji są właśnie SM.

timthumbW jakim kierunku zmierza polski content marketing – socialpress.pl

Na podstawie badania FCP Barometer możemy się dowiedzieć tego, co pewnie i tak czujemy. Artykuł streszcza wnioski zawarte w badaniu: w czasach dyktatury kliknięć i walk o odsłony, od contentu oczekuje się bardzo wiele. Ten, według wielu, powinien mieć taki wpływ na odbiorcę, aby był w stanie zmienić jego decyzje zakupowe. No i wielka szkoda, ze wciąż tak małą wagę przykłada się do wiarygodności marki. Pełen raport można pobrać tutaj: https://badaniacontentmarketing.pl/.

content-marketing-ikona-wpisu110 przykazań content marketingu, czyli czy warto grzeszyć? – contentmarketingpolska.pl

Każdemu zdarza się czasami zgrzeszyć, ale w przypadku CM, grzechy te mogą być niewybaczalne, a pokuta bardzo kosztowna. Aby uniknąć smażenia się w marketingowym piekle, warto przejrzeć najczęstsze grzechy CM, ujęte w zgrabny dekalog. Żeby wieść prawe i pełne odsłon życie, musimy słuchać, rozumieć i być czujnym i otwartym na trendy. Czasami wystarczy też być człowiekiem, pełnym dobrych intencji i świadomym swoich mocnych stron. Ponadto warto być cierpliwym, responsywnym, spokojnie wyjaśniać i szczerze rozmawiać z odbiorcą. To idźcie i nie grzeszcie więcej.

144732300291460900_Content marketing w Polsce. Efektywność, strategie, prognozy 2016 – whitepress.pl

Po dużej ilości poradników typu jak tworzyć content marketing, wreszcie! pojawiła się pozycja, która przedstawia efektywność tego trendu. Wyniki badań, czyli najpierw profil ankietowanych, a później treści szczegółowe skonstruowane na bazie zebranych danych. Jest sporo o budżecie, zrealizowanych (i nie) celach, są prognozy – jest wszystko! Kanon tekstów do obowiązkowego przeczytania dla każdego content marketingowca powiększył się o solidne opracowanie – lektura obowiązkowa!

copywriterCopywriter w służbie SEO – wpis na blogu lukaszt.pl

Czy Copywriter jest niewolnikiem SEO czy SEO jest jego tajną bronią, ułatwiającą promocję treści? O roli, zadaniach i wartości Copywriterów z punktu widzenia pozycjonera – można przeczytać w tym wpisie. Optymalizacja treści nie musu zabijać kreatywności i talentu copy, obecnie może (i powinna) ona wyglądać naturalnie. Całe szczęście czas sztucznie umieszczanych w tekście słów kluczowych bezpowrotnie minął, a teraz SEO, oznacza jakość i zaangażowanie, a nie tylko masowe, bezwartościowe  działania. Artykuł to praktyczny poradnik dotyczący poszukiwania tematów, słów kluczowych, stosowania znaczników i nagłówków a także o sposobie pisania – czyli o tym, co polubią czytelnicy i wyszukiwarki, a być może i sam Matt Cutts pobłogosławi.

58460_okladkaE-commerce 2015 – raport interaktywnie.com

Kompleksowy raport dotyczący branży e-commerce. Dowiemy się z niego, na czym będzie polegało dopieszczanie nas, klientów sklepów internetowych, oraz jaką formę przyjmie nowoczesny email marketing. I w końcu to, co interesuje nas najbardziej: jak zwiększyć sprzedaż.

piatka_kafelek-492x472Dobry brief: 5 kroków do udanej komunikacji z twórcą twojego logo – admonkey.pl

Krótki poradnik, jak przygotować się do projektowania logo – na jakie pytania należy umieć odpowiedzieć sobie i grafikowi, by logo spełniło swoja rolę i w pełni odpowiadało charakterowi firmy?

ikona-badanie-multiscreening-492x472Reklamodawcy powinni inwestować więcej w multiscreening – admonkey.pl

Czy zdarzyło się Wam kiedyś oglądać telewizję, a jednocześnie korzystać z internetu na smartfonie lub tablecie? Jeśli tak, jesteście jedną z tysięcy osób, które to robią. Trend taki – zwany multiscreening – zauważają także reklamodawcy – niektórzy z nich w spotach telewizyjnych zapraszają na swoją stronę internetową, nie posiadając jej mobilnej wersji. Dlaczego warto uwzględnić to zjawisko? Odpowie na to pytanie garść statystyk zamieszczonych w artykule.

560x315-copyrajtingCopyRAJTing, czyli jak robić to DOBRZE? – sprawnymarketing.pl

Jak za pomocą hasła lub sloganu reklamowego zapaść w pamięć potencjalnemu odbiorcy? W artkule znajdziemy 4 cechy charakterystyczne tekstu, który pomoże nam osiągnąć ten cel. Plus oczywiście garść przykładów, które doskonale je obrazują.

Raport-Customer-Journey-OnlineRola internetu w ścieżce zakupowej w 11 branżach  – raport IAB Polska „Customer Journey Online”

Raport stanowi zwieńczenie prowadzonych na przestrzeni kilku lat badań dotyczących efektywności narzędzi marketingu on-line oraz możliwości jego rozwoju. Analizie poddano 11 branż, które zanotowały największe wydatki na reklamę w Internecie. Tym sposobem raport stał się elementarzem marketingu – to po prostu trzeba przeczytać.

1.Icon-1-492x472Reklama: 5 najważniejszych kierunków – admonkey.pl

Personalizacja reklamy, połączenie mobile i reklamy natywnej czy omnichannel – to tylko niektóre wiodące trendy w marketingu, które przyniosły już sukces wielu firmom. Co więcej, choć reklama zmienną jest, wg ekspertów będą one obowiązywały przez najbliższe półtora roku.

1Beacony przyszłością content marketingu? – interaktywnie.com

Wizja spersonalizowanych reklam w filmie „Raport mniejszości” była na tyle sugestywna, że może do teraz służyć za ilustrację tego, czym może być – a gdzieniegdzie już jest – wykorzystanie beaconów. Przykłady zastosowań tej technologii wspomniane w artykule odsyłają nas nie tylko do dalekiej Brazylii (opaski rodzicielskie Nivea), ale i bliżej, do Poznania, w którym zadebiutował polski odpowiednik amerykańskiej apki Shopkick. Jak się ma do tego content marketing i czy ma się w ogóle? Rzecz w tym, że tak – nie tylko się ma, ale ma się bardzo, bardzo. Szczegóły w arcie.

wykres-2Generacja Z – co zrobić, żeby „złapać” cyfrowych tubylców? – marketerplus.pl

Różnica między generacją Y a Z jest oczywista – ta pierwsza pamięta jeszcze czasy przedinternetowe, ta druga jest w nich zanurzona od momentu narodzin. Cezurą jest tutaj rocznik 1995. Osoby mające od 13 do 19 lat, a konkretnie ich sposób korzystania z możliwości internetu wzięła pod lupę Magdalena Subdys. Powiecie, że w większości to dzieci? Słusznie powiecie, ale to one mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców i są tego świadomi reklamodawcy. A niektóre treści są tworzone specjalnie dla nich.

da08a3b6ad186b534147195c26cd12d2Budowanie relacji z klientem przez… język(i) miłości – paweltkaczyk.com

Ufff, pora na deser! Tym razem dowiemy się nie tylko jak zdobywać serca (i zawartość portfeli) klientów, ale i bliskiej sercu osoby. Nie trzeba bliskości czasowej walentynek, by trzeźwo spojrzeć na związek, jaki współtworzymy i aby dopieścić naszą drugą połówkę. A możemy to zrobić na kilka sposobów – słowa, czyny i wspólnie spędzany czas są często lepiej widziane niż prezenty wręczane okazjonalnie. Tezy z książki Gary D. Chapmana „5 języków miłości” są następnie przełożone na relację sprzedawca-klient na przykładzie restauracji – smacznie, kulturalnie, z humorem. Paweł Tkaczyk zawsze na propsie:)

Jeśli koniec roku będzie równie ciekawy w treści i obfity w ilość artykułów, czeka nas trudne zadanie, by podsumować grudzień. Już teraz zapraszamy do przeglądnięcia (co najmniej) naszego przeglądu grudniowego. Widzimy się!

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies