Test SEO: Linkowanie nofollow exact match anchor

21.01.2014

Od początku września do 20 stycznia, firma Qantum przeprowadzała test związany z linkowaniem – stworzonej na potrzeby testu – strony. Tematyka serwisu to CV, rozmowy o pracę, a przede wszystkim assessment center pod które chcieliśmy ją pozycjonować.

Na początek utworzyliśmy prostego bloga na platformie WordPress. Użyliśmy darmowego stylu, kod i treść strony odchudziliśmy na tyle aby robot indeksujący nie był w stanie rozpoznać CMS na jakim działa strona.

 

Podczas startu strona posiadała 10 artykułów po ok. 500 słów i co kilka dni dochodziły kolejne – również związane z tematyką portalu. Artykuły były pisane przez naszych copywriterów, którzy mają już doświadczenie w branży jaką porusza assessment center, dlatego teksty oprócz wysokiej jakości – były również bardzo przydatne dla czytelnika zainteresowanego tym tematem. strona

Do podlinkowania wykorzystaliśmy możliwość pozyskania 10 linków nofollow z domen .edu.pl i .gov.pl. Jednocześnie wykupiliśmy 400 linków nofollow, które miały co kilka dni być dodawane (strony z pagerank większym niż 0).

1

Jak widać – większość linków powstała ‚w chwilę’. Dodatkowymi utrudnienia podczas testu były aktualizacje Google Penguin 2.0 oraz Google Hummingbird. Oprócz tego aktualizacja Pagerank, która spowodowała paraliż na rynku statlink ze względu, iż firmy oferujące punkty – narzekały na ich brak ponieważ cały system wskazywał brak punktów za posiadane strony (lub ich małą ilość). Dopiero po dłuższym czasie skrypt odpowiadający za w/w czynność – został naprawiony i test był kontynuowany.

Niestety nie udało nam się uzyskać jakiejkolwiek pozycji w TOP100. Co potwierdza fakt, iż linki nofollow nie podnoszą pozycji (w teorii).

listopad

Następnie przystąpiliśmy do rozbudowania testu o dodatkowe działanie dla strony mocno podlinkowanej na exact match anchor (assessment center) i bez wyników w SERPach. Postanowiliśmy zrobić coś nieodpowiedniego z zabiegów SEO czyli wykorzystać magię linków z komentarzy, ale tylko tych dofollow i tym samym zdobyć 100 linków dofollow o anchorze brandowym/nawigacyjnym. Dzięki temu dowiemy się czy podlinkowanie nofollow na dane frazy jest w stanie podnieść efekty pozycjonowania na frazy ogólne – tak jakby wskazać Google, że te frazy (nofollow) to te na które chcemy się pozycjonować, strona jest zoptymalizowana pod te hasła (bez złych praktyk), ale jak linkujemy (dofollow) to tylko z „bezpiecznych” miejsc i bez fraz „pozycjonerskich”.

Jakie były tego efekty? Ruch na stronie z wyników wyszukiwania dalej zerowy. Poczekaliśmy do dnia 20 stycznia z ogłoszeniem wyników jednak nawet to nie spowodowało żadnego wzrostu:

styczen

W razie jakichkolwiek zmian w pozycji na tą frazę lub wpadnięcia w filtr – na pewno zaktualizujemy test. Jednak na obecną chwilę jesteśmy w stanie potwierdzić, iż linkowanie nofollow nie ma wpływu na pozycje, gdzie spodziewaliśmy się ich wzrostu chociażby w fazie linkowania na frazy ogólnie. Niestety, linki nofollow służą tylko do dywersyfikacji linków pozycjonowanej strony w celu uniknięcia podejrzenia o nienaturalne linki prowadzące do witryny.

 

15
Dodaj komentarz

avatar
10 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
cartZenjoJędrzej MikusDariusz Jurekokazwłoka Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Konrad
Gość

Świetny test! Również chciałem dokładnie taki test przeprowadzić. Przyznam, że zaskoczyły mnie wyniki. Niby wszyscy wiedzą, że nofollow nie wpływa na pozycje (bezpośrednio), a jednak żyłem w przekonaniu, że może choć troszkę.
Możesz powiedzieć więcej na temat tego co znaczy: „kod i treść strony odchudziliśmy na tyle aby robot indeksujący nie był w stanie rozpoznać CMS na jakim działa strona.”? O jakich modyfikacjach kodu piszesz?

klewer
Gość

dzięki za test. linki nofollow zabezpieczają pozycjonowanie i odwracją oczy google od rzeczywistego pozyconowania, jednakże same nic nie dają. teraz jużwiadomo w 100%:)

Karol Sawka
Gość

Testy tego typu mają jedną podstawową wadę – algorytm Google został uzbrojony w zabezpieczenia, które nie pozwalają wyciągnąć wniosków podczas zdobywania jednego rodzaju linków. Teraz liczy się zróżnicowanie. To, ze zdobywanie tego rodzaju linków nie przyniosło efektów, wcale nie oznacza, że są one bezwartościowe. Zabrakło jednak tego zróżnicowania…

Paweł Rabinek
Gość

Czy fraza była monitorowana dla języka polskiego czy światowo? Po screenie znalazłem to zaplecze, ale w tej chwili nie działa „This site is currently not available. ” 😉

am
Gość

To koniec złudzeń, że nofollow może się przyczynić do wzrostu pozycji w choć minimalnym stopniu.

Maciej Baran
Gość

Ciekawy test:) Linki nofollow to taka zasłona dymna i parasol bezpieczeństwa dla pozycjonowanej strony.

okazwłoka
Gość

Dzięki za podzielenie się wynikami testu 🙂

Co do odchudzenia kodu i próby ukrycia że jest to WP – nie udało się 😉 W tytule strony zostało ‚Kolejna witryna oparta na WordPressie” 😀

Dariusz Jurek
Gość

linki nofollow z komentarzu w nadmiarze mogą powodować tarapaty 🙂

Zenjo
Gość
Zenjo

Liczy się różnorodność linków 🙂 Może nofallow nie dają mocy – chociaż nie jestem do tego w stu procentach przekonany – ale warto je stosować. Naturalność to podstawa, a przecież mało który „fan” częstuje naszą stronę „dofallow”.

cart
Gość

Gdy badam profile linków ludzi w top to linki z słowami kluczowymi są nikłym procentem. Głównie to url, brand

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies